Tittgubbarna

En tämligen dålig översättning av The Watchmen, ja det är ännu en serie som blivit film för er som inte håller er ajour med pop-kulturen. Hur som helst lyckades jag se klart på den idag. Den är nästan tre timmar lång så det har blivit lite i omgångar. Tämligen långsam och annorlunda för att vara i superhjälte genren. Svenskan Malin Akerman är ju med i en dräkt som inte lämnar mycket åt fantasin. För damerna lockar de med en helt naken Billy Crudup. Lite ovanligt att Hollywood hänger ut juvelerna på det sättet.. Nåja. Får väl kalla det jämställdhet eller något.

rorschach-watchmen-poster Jag kan också berätta att jag har fått en “knäpp”, hur märkligt det än låter. Jag gillar för er som inte vet det brukar jag roa mig med att spela lite datorspel. Undrar varför det inte är lika “fint” att spela, som att t.ex. titta på TV? Minst lika bra, om inte bättre skulle jag säga. Hur som helst så för ett par dagar sen så knäppte det bara till i skallen. Inte mer tänkte jag bara. Sen dess har jag inte spelat alls, inte ens på Facebook.

Nu när jag har lite mer tid åt annat så har jag lyckats plugga lite mer. Har varit lite svårt med läsandet, men med matten har jag lyckats bättre. Har tagit för vana att stoppa in Cinema Classics i stereon, det är en massa klassisk musik från olika filmer. I skolan får klassisk musik av någon anledning väldigt mycket “bad rep”, vilket är tråkigt. Tråkigt för att det är ett så svart eller vitt sätt att se på saken. Det är ungefär som att säga att all rockmusik är dålig, eller all hiphop är dålig. Ni som har Spotify kan knappa in “100 Best Film Classics” och se vad ni tycker. Jag lyssnar när jag räknar matte, och det är riktigt trevligt. Prova innan ni säger “orka!”.. :)         (enligt forskarna blir smartare av det också! Som litet bevis på det löste jag ett korsord väldigt snabbt idag. Det brukar ta mig ett par tre försök.)

Hmm.. Ani låter bättre nu också, det blir liksom en fin brytning som man säger i matlagningen… Letar efter en bit text jag tänkte citera men jag kommer inte ihåg vilken låt det är. Hittade det här istället.

Why me

Why this now

Why this way

 

….

What kind of paradise am I looking for?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar