En annan typ av fågelholk!

Som lärare kunde man ibland skämtsamt säga (i lärarrummet) att eleverna såg ut som fågelholkar när man försökt förklara något för dem. Numera är det nog snarare jag som ser ut som en fågelholk när jag försöker förstå matematisk analys. Idag såg jag inte bara ut som fågelholk jag har byggt en också!

DSC00057

Det är den första modell vi byggt, och jag tycker det var en bra övning att börja med. Vi skulle använda “kaparskiva” vilket är två tjockare papper med skumgummi mittemellan. Det var svårare än jag trott, kanske för hade gjort det svårt för mig och använt runda former. Det är väl därför alla hus är kvadrater och rektanglar, för att det är lätt. Bah!

 DSC00043 

På väg hem till Jönköping i söndags var det dimma nästan hela vägen! Tyckte var ganska vackert här. Taget med mobilkameran, därav den kassa kvalitén.

DSC00053

Det här var i måndags på väg till mormor. Munksjöbron som lyser fint! :)

DSC00056  Ja, det här måste varit i tisdags på väg till skolan på morgonen. När jag kom ner till Vättern så lös månen så fint över staden. Synd bara att det inte blir så bra på bild, nåja.

Nu börjar klockan bli mycket, så ska nog gå och lägga mig så jag orkar upp imorgon. Vill hinna lyssna till Sherlock Holmes innan jag somnar också! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar