Hus, kåkar, och jobbiga parkeringar

Hej alla glada, och alla oglada också för den delen. Fick lust att posta något på bloggen, så… det här är vad jag jobbat med denna kväll:

IMGP0224

Den här bilden tog jag under helgen när jag börjat jobba med ritningen. Det är en A1 för er som undrar. Dvs. 4*2 A4’or. Det kanske är någon som funderar på vad det är för en konstig vit linjal som ligger på bordet? Jo, det är skalstock! Den här planen är t.ex. är i skala 1:500. Om jag då vänder den till den skalan kan jag mäta hur långt något är i verkligheten utan att behöva räkna ut hur långt det ska vara.

IMGP0225

Den här tog jag alldeles nyssens och då har jag lagt några timmars jobb på den! Många timmar kvar är jag rädd. Själva husen är inte så svåra att få dit, men parkeringarna till flerfamiljhusen är ett elände! Varför ska alla ha bil för? Näe, nu tror jag det blir sängen för min del. Go natt allihopa! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar