Stjärnornas krig och jag

Då var jag tillbaka igen! Dagens ämne blir Stjärnornas krig! Varför? Varför inte? Hittade den här lilla lustigheten på nätet! =) Rolig om man har sett (alla) filmerna.

Star_Wars_Funnies__Darth_Vader_by_kevinbolk

Jag har varit något av en Star Wars (låter bättre på engelska) fan tidigare. Hade en period när jag läste många av de böcker som finns. Men allt började egentligen mycket tidigare när jag var “liten”. Det var någon gång på åttiotalet och SVT skulle visa den första Star Wars filmen. Jag kanske var en 10-11 eller så och jag hade fått lov av ma&pa att stanna uppe och se den! Som barn såg jag inte mycket på film. Video hade vi inte, och det fanns bara två kanaler och de visade sällan eller aldrig några filmer jag ville, eller fick se på. Men så den här dagen var speciell, jag minns att jag gick runt och längtade på att den skulle börja. Själva filmen minns jag inte så mycket av, jag minns egentligen bara scenen när Luke, Leia, Chewie, och Han håller på att på krossade till mos ombord på “the Death Star”, får det var då lilla syrran var tvungen att gå och lägga sig. Hon tyckte naturligtvis att det var orättvist, etc, etc. Men jag fick min sann se klart! Något mer Star Wars blev det inte för min del på många år, och det var först i början på nittiotalet hemma hos ambassadören i Zimbabwe som jag fick se episod fem och sex. När jag gjorde lumpen så visade de, de gamla filmerna igen med bättre ljud, bild och lite extra scener (Star Wars talibanerna vill ha tillbaka originalet men det är något Mr Lucas vägrat gå med på.)  Det var i den här vevan som jag började läsa Star Wars böckerna. Några år senare kom de nya filmerna som hade det gemensamt att de mer eller mindre sög, och sög hårt. De lyckas också förstöra något av magin från de första filmerna, men som tur var för mig var jag inte längre något fan av Star Wars. I dags läget måste jag nog erkänna att Star Trek har övertaget. Den nya filmen som kom för ett tag sen är riktigt bra! Men gamla Star Wars är fortfarande bra, om inte annat för att det är nostalgi! :)

P.S. Har du inte sett Family Guy’s version av Star Wars tycker jag du ska göra det! Klicka här!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar