Inte ursäkt men anledningar… Nostalgi, farligt eller bara skönt?

Jo, det var ett tag sen. Det har varit mycket annat som lockat, och bloggen har blivit bortprioriterad. Den gamla ursäkten om att inte ha tid betyder egentligen att man prioriterat annat.

 IMGP0078

Blommorna ser inte lika fina ut längre, men jag det kortet hjälper mig minnas. Nog de enda blommorna jag fått som verkligen “betytt” något för mig.

Satt och tittade lite på mina gamla elevers bloggar. Ibland känns det lite.. “fult” (?) Men samtidigt så är väl bloggar till för att läsas. Det var ett inlägg på Olles blogg som inte var så nostalgi. Jag var lite orolig för att jag skulle drabbas av nostalgi för lärarjobbet och kanske till och med längta tillbaka. Som tur är kan jag säga att detta inte har hänt. Jag fattade helt rätt beslut, så känns det fortfarande. Finns det inget jag längtar tillbaka till? Nej, jag tror inte det. Jo, några personerna från gamla 9F saknar jag lite. Nu när jag inte är lärare längre kan jag säga som det är, det är några jag tycker mer om än andra. Hittade en klasskort för några dagar sedan och jag minns alla namn men jag måste erkänna att det var några som jag var tvungna att tänka efter lite. Prova själv och se hur det går… =) Jag försöker nå fram till att nostalgi kanske kan vara lite farligt, då det finns en risk att man gräver ner sig i det förflutna och inte kommer vidare. Samtidigt så är det väldigt skönt att gosa ner sig i gamla minnen som spolats runda och fina av tidens tand. Precis som jag gör när jag sitter och skriver det här och lyssnar på Cranberries. Många minnen där. Samtidigt har jag också hittat en del ny musik som nu och förevigt kopplade till den här första tiden i Jönköping. Säkert kommer jag om några år känna mig nostalgiskt för den tid jag lever just nu. *paus* Försökte leta reda på någon bild att ha till inlägget. Nu tänkte jag nog gå och lägga mig, läsa lite matte innan jag somnar bara. Jo.. Musik är personlig men jag tänkte länka min bautalista jag har för ny och gammal musik. Idén är att jag skulle kunna spela den utan att vilja skippa någon låt. Kanske hittar ni något som ni också gillar? =)      Go’Natt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar