Inga nyheter är inga nyheter

Jo det finns lite goda nyheter! Jag har jobbat med lite matte i över en månads tid nu, för att förbereda mig inför studier i höst. Idag så har jag nästan avslutat hela kursen. Bara en liten grupp uppgift kvar, som nog inte torde vara för svår.
Den andra goda nyheten är att en ny dator är beställd då jag förlorat klumpedunsen. Det blir dock något av en budget dator, men ganska bra ändå!
Sitter med gammeldatorn här så det är dåligt med bilder. När jag får tid ska jag lägga upp lite bilder jag tog med mobilen. Ganska kul.. Rör på mobilen samtidigt som man tar kortet så ser allt böjt och konstigt ut. Kanske ett gammalt trick men jag kom på det helt själv! Så de så!
Igår natt åskade det och mullrade så man nästan blev skakis i brallorna. Jag tycker det är ganska spännande när det blixtrar och dundrar. Svenskt väder brukar ju vara ganska lagom så det är kul när något "händer". Något som inte är så kul är att någon på Fredriksberg tydligen blev träffad och dog!
Nu tror jag att det har blivit dags för att sova tror jag. Eller snarare gå och lägga sig och läsa och lyssna lite. Köpte en mp3 spelare för ett tag sen, och tänkte använda den när jag var ute och sprang (Rocklunda). Men det har istället blivit så att jag flyttat över en massa ljudböcker på den och lyssnar på dem. Just nu håller jag på med The Stand av Stephen King? Har jag skrivit det förr? Tja, orkar inte läsa igenom gamla inlägg. Tidigare lyssnade jag på Vilhelm Moberg, invandrarna, utvandrarna och allt det där. Gillar faktiskt de böckerna. Vissa böcker har man liksom en relation till, och återkommer till dem igen, och igen. VM serie är en av dessa. Men även Lord of the Rings. The Hobbit. Det är dem jag kommer på nu..
Jo, en annan kul nyhet var att jag lyckades hitta Lindas blogg på BDB. Undrar om det finns fler där ute?

Go natt gott folk!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar