Dagen innan dagen D

Ja, det är faktiskt bara två minuter kvar till dagen D. Eller för alla er andra, lördag! För mig är det tenta i linjär algebra. Vojne, vojne hoppas det går vägen. Just nu känner jag mig försiktigt optimistisk. Ja ha klockan är 00:00. Dagen D oh dear! Har egentligen inget riktigt spännande att berätta. Igår lekte jag lite med min nya mobil, filmade en liten improviserad Cribs bland annat. Vet inte riktigt om det blir något med det. Funderade på om man kanske skulle göra en liten videodagbok eller något i den stilen… Det känns lite väl utelämnande på något sätt så det är tveksamt om jag lägger upp dem på nätet.

Fargo

Jo, just det. Jag läser just nu Röde Orm, en riktig klassiker som också är riktigt bra. Provade att läsa den för något år sedan men språket var lite väl knepigt tyckte jag då. Nu tycker jag mest det är kul. Igår lärde jag mig t.ex. ett nytt ord. Jag tar mig friheten att citera det lilla stycket. Se om ni hajar! :)

“När denna historia är slut, sade kung Harald att han tycke om att höra sådana muntrande ting om levernet bland smålänningar, vilka av naturen vore skälmar och illgärningsmän..” 

Nytt ord i fet stil! :) Vet ni inte så är det bara att slå upp i SAOL. Nu måste jag repetera lite innan det är lägg dags. Natti natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar