En pusselbit man inte letat efter!

Tentaperioden är över och imorgon börjar Lp2. Ska bli kul med nya kurser, en mattekurs och “rita” kurs. Bäst och lägga sig i tid, men det blir nog svårt med sömnen. Var nog vaken till 3 kanske senare, låg och lyssnade på Sherlock Holmes. Hade tidigare på dagen sovit lite middag, och var därför inte så trött! =) Hur som helst så måste det varit den första boken med SH för den började innan Watson hade träffat SH. Så det var en del pusselbitar som trillade på plats här. Roligt när det händer, eftersom det är min erfarenhet att det inte händer särskilt ofta. Att Watson t.ex. blivit sårad i Afghanistan, blivit sjuk (någon slags tropisk feber var det visst) och sen skeppats hem till England visste jag inte om. Sen är det riktigt härlig Engelska också. Går inte att göra den rättvisa här, ni får helt enkelt läsa/lyssna själva. Ett ord jag kommer ihåg var “rusticate”! :)

BAY94

(Star Wars trivia: Det som gör Millenium Falcon är att den har en jäkligt bra dator som kan räkna ut den snabbaste vägen mellan solsystemen. En parsec som de pratar om i filmen är en astronomisk längdenhet. Så nu vet ni det!)

Läste en hel del Röde Orm igår också. Den är bra härlig ändå. En kul sak jag läste var något i stil med “kvinnor blir lugnare i lynnet efter fyra fem barn”. =) Orms kvinna är nämligen en riktig hetsporre.

Vad var det jag skulle skriva om? Jo, nu måste jag nog gå och lägga mig! Go natt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar