9F på en skiva! :)

Som ni kanske (inte) vet så gav jag Carre en CD med lite låtar som av olika anledningar passade på 9F. Jag skulle gärna delat ut en till er alla, men om bara en skulle få så var Carre det självklara valet (ni vet nog varför). Hursomhelst så tänkte jag skriva ner alla låtar här + en liten kommentar!

Alexander Rybar - Fairytale
(För att ni sjöng den så fint i bussen, jag tror det var Linda som var fiolen?)
Magnus Uggla - Första gången
(För jag hörde den första gången på en avslutning, och den är bara sååå rätt)
Blink 182 - What's my age again
(För Mons...)
Köttgrottorna - Älska mig
(För det är det alla vill: "Älska mig!")
Queen - Bohemian Rhapsody
(För Sofias T-shirt och att det är en förbannat skön låt)
Rally - Blossa
(För alla rökare i klassen. Om ni inte kan hitta den, så kan jag skicka den)
Johnny Cash - Hurt
(För all smärta...)
Ani Difranco - My IQ
(För: Every tool is a weapon if u hold it right...)
Björn Rosenström - Blåa glänsande sockiplast
(För den är bara lol, och för alla tjejer som sprang runt i strumplästen)
Rajaton - Vanishing Act
(Finsk ackapella när den är som bäst. Försök inte förstå texten, men det låter bra!)
Ani Difranco - Willing to Fight
(För här SKA man lyssna på texten... Why don't u give me call when u are ready to fight...)
Iron Maiden - Can I Play With Madness
(För Nicklas)
Charta 77 - Lilla Björn och Lilla Tiger
(För det är bra punk och det är 9F på något sätt)
Pink Floyd - Hey You
(För att det är Pink Floyd det låter bra)
Nightmare Before Christmas - Jack the Pumpkin King
(För har ni inte sett filmen, gör det! Och låten är riktigt bra den också)
Ani Difranco - Done Wrong
(För texten! Lite som Hurt men bättre!)
Moulin Rouge (soundtrack) - Track 10
(För efter all smärta kan det vara skönt med något mer positivt! Den är bara såå härlig! :)
Skunk Anansie - Kickin om me
(För Skunk hade med en låt på avslutningen, och jag gillar den här)
Ani Difranco - Not a Pretty Girl
(För alla tjejer i klassen kan behöva den här. Lyssna så kommer ni förstå!)
Lars Winnerbäck - Tanken som räknas
(För det är väl tanken som räknas ändå...)
Human Traffic - We´re all in this toghether
(För det är en film jag funderade att visa för er, men det blev inte så)
Vore kul att höra vad ni tycker? Vilka låtar skulle ni valt?

1 kommentarer:

Christian sa...

Hade du inga andra klasser på skolan du jobbade på?

Skicka en kommentar