Kan inte sova.

Kan inte sova, så det får bli att skriva lite (eller mycket) här till jag blir trötter. Okej.. Då kör vi! Först en liten bild kanske :)

Ja, det här var alltså ettan i gymnasiet, bilden är dagen i herrans år 1993. Som ni kan se tyckte jag gymnasiet var toppen kul! ;) (Kuriosa: Vid det här laget hade Stephan undervisat på Nybygge i 13 år!)
Efter en härlig middag och en riktig kaloribomb till efterrätt (tror jag ska ta en liten jogging tur imorgon) så tittade jag och sambon på ett avsnitt av House följt av filmen "Yes Man". Den var riktigt bra, borde säga JA oftare. Det finns så mycket vi kan göra, men inte gör. Orsaken? Lathet, rädsla, för vad skulle folk säga om...

Fick tag i en bloggtidning när vi var och handlade på ICA idag. Försökte sätta mig in den, men istället för inspiration kände jag mig tom, trött, och väldigt oinspirerad. Man skulle ha en plan, ett mål, ett delmål, man kunde/skulle käna pengar på sin blogg! Osv, osv, dvs, en massa saker som jag INTE har. Jag har ingen aning om var jag är på väg, och det är bara att hoppas att du kära läsare vill följa med mig. "To boldly go..." :)

Försökte hitta klassen på bilddagboken också. Har hittat nästan alla där. Kul att se lite bilder och så, men det är inte riktigt mitt ställe. Facebook är nog mera min scen skulle jag säga. Tittade förbi där också idag, och det var lite läskigt av flera anledningar.
För det första fanns det en funktion där Facebook föreslog vänner och där fanns två elever som gick ut förra året, dvs. dåvarande 9F. Hur visste Facebook att jag kände dom?!
Tittade också på lite bilder på mina gamla gymnasiepolare från gymnasiet. Jag minns dem fortfarande som ungefär på bilden här ovan. Nu ser jag farbröder och tanter som börjar bli lite skrynkliga. De har bilder på barn, tjejerna har bytt efternamn och allt är väldigt vuxet. En viss känsla av prestationsångets börjar infinna sig. Borde inte jag ha VVV vid det här laget? Skulle nog inte säga nej till något av det, förutom möjligen Volvon, för det finns andra bilar jag hellre skulle vilja köra. Hmmm, borde kanske försöka locka hit min gamla gymnasieklass också? Kan om inte annat bli något av en utmaning! :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar