Ibland undrar man...


Satt och tittade bland mina gamla dokument. Skulle nog kunna kasta det mesta där, men någon gång kanske kan det vara bra att ha. Jag hittade en liten kul grej, det var en idé jag aldrig jobbade vidare med. Det var så här att jag bläddrade igenom en helt vanlig tidning (DN), och plockade ut lite saker som stod där. De var som följer:
  • Kvinna tar plånbok av man i kalsonger

  • Rävjakt blir religion

  • Kanotist hittas död efter tre veckor

  • Ett gäng i Haparanda fritar en kissare från polis bil

  • Bröllopsfest urartar och bruden huggs av yxa av en full man som hamnar i ett dike efter att kört ner sin MC i densamma. Först tio senare kunde mannen förhöras

  • En kraftigt byggd karl på över två meter går bärsärk i sitt hem och polisen tvingas kalla på hjälp.

  • Ett träd skadas svårt efter krock med far och tre barn
Dessa galenskaper pågår i vårat avlånga land, förutom rävjakten som de håller på med i England. Många ogillar rävjakt, men om det blir en religion så kan de hävda sin lagliga rätt att få utföra sin religion, dvs. jaga rävar.
Min idé när jag plockade ut det här var att man skulle kunna skriva ihop alla eller flera av dessa punkter till en sammanhängande text. Skulle nog kunna bli riktigt roligt men jag orkade aldrig genomföra det helt. Kanske för att ingen skulle läsa det, men nu är det kanske annorlunda! Nu är det dags att laga lite mat, vi höres!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar